Постинг
07.12.2010 18:45 -
Българските ученици са най-зле с осмислянето на текстове
Със своите езикови знания и четивни умения българските ученици заемат 46-то място сред 74 държави, сочат резултатите от участието на страната ни в програмата за международно оценяване на учениците (PISA 2009). Българските младежи трудно осмислят и оценяват текстове, зле разчитат графики и диаграми, основното им четиво са списанията, а четенето за част от тях дори е “празна загуба на време“. Едни от най-тревожните тенденции са голямата ножица между най-високите и най-ниските резултати, както и фрапиращата разлика в уменията на момичетата и момчетата. Четивните умения, които включват осмислянето и анализирането на текстове, при 41% от българските ученици са под критичния праг, което се тълкува от просветните експерти като плюс спрямо 2006 година, когато процентът им е бил 51 на сто.
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=173459
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=173459
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари